Romana Miller

Romana Miller, Prof dr hab.

Romana Miller, Prof dr hab.

 

Pedagog, prof. Uniwersytetu Gdańskiego. Zajmowała się filozoficzną i pedagogiczną problematyką wychowania etycznego oraz ogólną teorią wychowania, którą przedstawiła w pracy pod tytułem „Proces wychowania i jego wyniki”.

Cele działalności R. Miller

Głównie mierzenie wyników nauczania i wychowania na podstawie, których doszła do konkluzji: praca wychowawcza i planowanie opiera się na diagnozie środowiska i wychowanka. Diagnoza prowadzona w szkole pozwala uzyskiwać lepsze wyniki, a poznanie osobowości wychowanka przyczynia się do odwlekania interwencji wychowawczej i zmniejszania stosowania kar. Prowadzi do przekształcenia postaw i stylu pracy nauczyciela – wychowawcy. Daję satysfakcję z pracy.

Przedmiotem jej badań były zmiany zachodzące w zachowaniu wychowanka w strukturze i organizacji zespołu wychowawczego, instytucji wychowawczej, środowiska lokalnego. Realizacja celu jej zdaniem odbywa się w toku ciągłych zmian w grupach wychowawczych i środowisku poza szkolnym wychowanka.

 

(źródło)

 

Bibliografia:

(m.in)

Proces wychowania i jego wyniki, PZWS, 1966

Socjalizacja, wychowanie, psychoterapia, PWN, Warszawa 1981

Dzienniki

Share

Podobne wpisy