Podobne wpisy
Teresa Błażejewska
Teresa Błażejewska Urodziła się w Warszawie. Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego. Była redaktorką wydawnictwa Wiedza Powszechna i kierowniczką działu wydawnictw Polskiego Towarzystwa Higieny Psychicznej. Publikowała swoje teksty m.in. w „Urodzie”, „Życiu Warszawy”, „Tak”, warszawskiej „Kulturze”, kwartalniku „Zdrowie Psychiczne” oraz dwumiesięczniku „Zagadnienia wychowawcze, a zdrowie psychiczne”. Do końca istnienia pisma, czyli roku 1999, współpracowała z paryską „Naszą Rodzinę”. Współautorka „Bibliografii prac naukowych prof. dra Kazimierza Dąbrowskiego”….
Linda Kreger Silverman, Ph.D.
Linda Kreger Silverman, Ph.D. Linda Kreger Silver man Ph.D.(Denver, USA) jest licencjonowanym psychologiem.Prowadzi organizację nonprofit Institute for the Study of Advanced Development (bazującej na Teorii Dezintegracji Pozytywnej). Zarządza również Centrum Rozwoju Uzdolnionych (Gifted Development Center), które do tej pory pomogło już tysiącom dzieci. Posiada doktorat z psychologii i edukacji specjalnej, zdobyty na University of Southern California. Przez dziewięć lat pracowała na Uniwersytecie w Denver,…
Barbara Zakrzewska, Dr
Barbara Zakrzewska, Dr Odbywała studia doktoranckie (1964-68) w Zakładzie Higieny Psychicznej pod kierownictwem prof. K. Dąbrowskiego. Po zakończeniu studiów pracowała przez 10 lat w Zakładzie Higieny Psychicznej i Psychiatrii Dziecięcej. Kierowała tam zespołem dysleksji. Bibliografia: O dziecku dyslektycznym, Polskie Towarzystwo Higieny Psychicznej, Warszawa 1963 Koncepcja procesu reedukacji uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu (w młodszym wieku szkolnym) , WSRP 1994 Reedukacja…
Romana Miller, Prof dr hab.
Romana Miller, Prof dr hab. Pedagog, prof. Uniwersytetu Gdańskiego. Zajmowała się filozoficzną i pedagogiczną problematyką wychowania etycznego oraz ogólną teorią wychowania, którą przedstawiła w pracy pod tytułem „Proces wychowania i jego wyniki”. Cele działalności R. Miller Głównie mierzenie wyników nauczania i wychowania na podstawie, których doszła do konkluzji: praca wychowawcza i planowanie opiera się na diagnozie środowiska i wychowanka. Diagnoza prowadzona w szkole pozwala uzyskiwać lepsze wyniki, a poznanie osobowości…
