
Podobne wpisy

Sal Mendaglio, PhD
Sal Mendaglio, PhD Redaktor książki Dabrowski’s Theory of Positive Disintegration Książka Dabrowski’s Theory of Positive Disintegration zawiera informacje zebrane od profesjonalistów, z których wielu znało osobiście prof. Dąbrowskiego. Czytelnik znajdzie tam różnorodne spojrzenia na TPD. Opracowanie podsumowuje badania i zastosowanie TPD oraz porównuje je z innymi teoriami osobowości i rozwoju psychologicznego. Jest to inspirujący podręcznik, który daje wgląd w teorię dezintegracji pozytywnej z wielu perspektyw.
Barbara Zakrzewska, Dr
Barbara Zakrzewska, Dr Odbywała studia doktoranckie (1964-68) w Zakładzie Higieny Psychicznej pod kierownictwem prof. K. Dąbrowskiego. Po zakończeniu studiów pracowała przez 10 lat w Zakładzie Higieny Psychicznej i Psychiatrii Dziecięcej. Kierowała tam zespołem dysleksji. Bibliografia: O dziecku dyslektycznym, Polskie Towarzystwo Higieny Psychicznej, Warszawa 1963 Koncepcja procesu reedukacji uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu (w młodszym wieku szkolnym) , WSRP 1994 Reedukacja…

Romana Miller, Prof dr hab.
Romana Miller, Prof dr hab. Pedagog, prof. Uniwersytetu Gdańskiego. Zajmowała się filozoficzną i pedagogiczną problematyką wychowania etycznego oraz ogólną teorią wychowania, którą przedstawiła w pracy pod tytułem „Proces wychowania i jego wyniki”. Cele działalności R. Miller Głównie mierzenie wyników nauczania i wychowania na podstawie, których doszła do konkluzji: praca wychowawcza i planowanie opiera się na diagnozie środowiska i wychowanka. Diagnoza prowadzona w szkole pozwala uzyskiwać lepsze wyniki, a poznanie osobowości…