Podobne wpisy
Barbara Zakrzewska, Dr
Barbara Zakrzewska, Dr Odbywała studia doktoranckie (1964-68) w Zakładzie Higieny Psychicznej pod kierownictwem prof. K. Dąbrowskiego. Po zakończeniu studiów pracowała przez 10 lat w Zakładzie Higieny Psychicznej i Psychiatrii Dziecięcej. Kierowała tam zespołem dysleksji. Bibliografia: O dziecku dyslektycznym, Polskie Towarzystwo Higieny Psychicznej, Warszawa 1963 Koncepcja procesu reedukacji uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu (w młodszym wieku szkolnym) , WSRP 1994 Reedukacja…
Zofia Maria Paśniewska-Kuć, Dr
Zofia Maria Paśniewska-Kuć, Dr Zofia Paśniewska-Kuć dr nauk humanistycznych, psycholog, absolwentka UAM i KUL. Pracowała m.in. jako adiunkt w Salezjańskim Inst. Wychowania Chrześcijańskiego, a obecnie na Wydz. Nauk Pedagogicznych UKSW. Przez wiele lat prowadziła wykłady i ćwiczenia z zakresu pomocy psychologicznej, metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej, psychologii rozwoju człowieka oraz psychoterapii rozwojowej i poradnictwa edukacyjnego, a także asystenckie i dyplomowe praktyki pedagogiczne. (aut. noty: Dorota Szumilas) Bibliografia Doktorat:…
Romana Miller, Prof dr hab.
Romana Miller, Prof dr hab. Pedagog, prof. Uniwersytetu Gdańskiego. Zajmowała się filozoficzną i pedagogiczną problematyką wychowania etycznego oraz ogólną teorią wychowania, którą przedstawiła w pracy pod tytułem „Proces wychowania i jego wyniki”. Cele działalności R. Miller Głównie mierzenie wyników nauczania i wychowania na podstawie, których doszła do konkluzji: praca wychowawcza i planowanie opiera się na diagnozie środowiska i wychowanka. Diagnoza prowadzona w szkole pozwala uzyskiwać lepsze wyniki, a poznanie osobowości…