Podobne wpisy
REFERAT: Integracja i dezintegracja człowieka w ujęciu Karola Wojtyły i Kazimierza Dąbrowskiego / Integration and Disintegration of Human Being according to Karol Wojtyła and Kazimierz Dąbrowski
REFERAT: Integracja i dezintegracja człowieka w ujęciu Karola Wojtyły i Kazimierza Dąbrowskiego / Integration and Disintegration of Human Being according to Karol Wojtyła and Kazimierz Dąbrowski Dr Mirosław Harciarek (Politechnika Częstochowska) [PL] Celem wystąpienia jest przedstawienie i porównanie poglądów Karola Wojtyły i Kazimierza Dąbrowskiego na integrację i dezintegrację człowieka. Centralnym problemem analizowanym w pracy jest samorealizacja opisana za pomocą wspomnianych kategorii. Omówienie podobieństw i różnic odnośnie…
REFERAT: Decentralizacja self a dezintegracja pozytywna / Decentralization of the “self” versus positive disintegration
REFERAT: Decentralizacja self a dezintegracja pozytywna / Decentralization of the “self” versus positive disintegration Dr Andrzej Jastrzębski OMI (Uniwersytet Adama Mickiewicza) [PL] Proces decentralizacji self wpisuje się w szerszy prąd myślowy, który jest sprzeciwem wobec wywodzącego się od Kartezjańskiego cogito paradygmatu nauki. Chodzi tu o pozytywizm, neopozytywizm, czy scjentyzm, czyli używając frazeologii Mickiewiczowskiej: „szkiełko i oko” naukowca, pewien rodzaj absolutnego, niezaangażowanego…

REFERAT: Wszechstronny rozwój jednostki w społeczeństwie demokratycznym. Związek teorii dezintegracji pozytywnej z koncepcją demokracji Gustawa Radbrucha / The Multilevel Personal Development in the Democratic society. The Synthesis of the Kazimierz Dabrowski Theory of Positive Disintegration and the Gustav Radbruch’s Concept of Democracy
REFERAT: Wszechstronny rozwój jednostki w społeczeństwie demokratycznym. Związek teorii dezintegracji pozytywnej z koncepcją demokracji Gustawa Radbrucha / The Multilevel Personal Development in the Democratic society. The Synthesis of the Kazimierz Dabrowski Theory of Positive Disintegration and the Gustav Radbruch’s Concept of Democracy Dr Nataliya Chapliy, mgr Marek Woch (Uniwersytet Warszawski, Wyższa Szkoła Menadżerska) [PL] Referat nakreśla filozoficzno-prawną koncepcję demokracji…
REFERAT: Koncepcja zastosowania teorii dezintegracji pozytywnej w terapii Syndromu Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych w zakresie matematyki / The idea of using the theory of positive disintegration in therapy of Underachievement Syndrome in mathematics
REFERAT: Koncepcja zastosowania teorii dezintegracji pozytywnej w terapii Syndromu Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych w zakresie matematyki / The idea of using the theory of positive disintegration in therapy of Underachievement Syndrome in mathematics Mgr Barbara Pieronkiewicz (Uniwersytet Pedagogiczny) [PL] Nauczanie matematyki stwarza możliwość wszechstronnego kształtowania i rozwoju jednostki. Abstrakcyjny charakter przedmiotu, kształtowanie pojęć na różnych poziomach abstrakcji, logika rozumowań i precyzja języka wymagają…
REFERAT: K. Dąbrowskiego konceptualizacja transformacji w rozwoju człowieka. Inspiracje metodologiczne / K. Dabrowski’s conceptualisation of the transformations in human development. Methodological inspirations
REFERAT: K. Dąbrowskiego konceptualizacja transformacji w rozwoju człowieka. Inspiracje metodologiczne / K. Dabrowski’s conceptualisation of the transformations in human development. Methodological inspirations Dr hab. Ewa Rzechowska, prof. KUL (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) [PL] K. Dąbrowski kreśli teleologiczny model ludzkiego rozwoju eksponując jego wielowymiarowy, dynamiczny i genetyczny charakter. Ludzki rozwój opisywany jest jako wielopoziomowe continuum obejmujące ciąg przemian:…