Podobne wpisy
REFERAT: Standardy WHO edukacji seksualnej w Europie a zagrożenia rozwoju dzieci i młodzieży w świetle koncepcji Kazimierza Dąbrowskiego / WHO’s Standards of Sexual Education in Europe as Threats of Children’s and Teenagers’ Development in View of Kazimierz Dąbrowski Theory
REFERAT: Standardy WHO edukacji seksualnej w Europie a zagrożenia rozwoju dzieci i młodzieży w świetle koncepcji Kazimierza Dąbrowskiego / WHO’s Standards of Sexual Education in Europe as Threats of Children’s and Teenagers’ Development in View of Kazimierz Dąbrowski Theory Dr Jagoda Stompór-Świderska (Uniwersytet Wrocławski) [PL] W 2012 r. w Polsce ukazały się standardy WHO dotyczące edukacji seksualnej dzieci i młodzieży adresowane do całej Europy. Standardy te zawierają…
REFERAT: Decentralizacja self a dezintegracja pozytywna / Decentralization of the “self” versus positive disintegration
REFERAT: Decentralizacja self a dezintegracja pozytywna / Decentralization of the “self” versus positive disintegration Dr Andrzej Jastrzębski OMI (Uniwersytet Adama Mickiewicza) [PL] Proces decentralizacji self wpisuje się w szerszy prąd myślowy, który jest sprzeciwem wobec wywodzącego się od Kartezjańskiego cogito paradygmatu nauki. Chodzi tu o pozytywizm, neopozytywizm, czy scjentyzm, czyli używając frazeologii Mickiewiczowskiej: „szkiełko i oko” naukowca, pewien rodzaj absolutnego, niezaangażowanego…
REFERAT: Problem rozwoju w Teorii Psychofizjologicznej Jana Mazurkiewicza oraz Teorii Dezintegracji Pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego / The problem of the development in the Theory Psychophysiological of Jan Mazurkiewicz and in theory the Positive Disintegration of Kazimierz Dabrowski
REFERAT: Problem rozwoju w Teorii Psychofizjologicznej Jana Mazurkiewicza oraz Teorii Dezintegracji Pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego / The problem of the development in the Theory Psychophysiological of Jan Mazurkiewicz and in theory the Positive Disintegration of Kazimierz Dabrowski Dr Grzegorz Hetman (Uniwersytet Śląski) [PL] W tym artykule chcemy pokazać podstawy psychofizjologiczne rozwoju według Jana Mazurkiewicza. Ale także podstawowe dynamizmy rozwojowe Kazimierza Dąbrowskiego, przedstawione…
REFERAT: Myśl Kazimierza Dąbrowskiego w świetle filozofii nauki (Kazimierz Dąbrowski, Thomas Kuhn, Karl Popper) / Kazimierz Dabrowski’s Thought in the light of science philosophy (Kazimierz Dabrowski, Thomas Kuhn, Karl Popper)
REFERAT: Myśl Kazimierza Dąbrowskiego w świetle filozofii nauki (Kazimierz Dąbrowski, Thomas Kuhn, Karl Popper) / Kazimierz Dabrowski’s Thought in the light of science philosophy (Kazimierz Dabrowski, Thomas Kuhn, Karl Popper) Dr Anita Bonisławska (London, United Kingdom) [PL] Kryzys może stać się w życiu człowieka momentem przełomowym, kiedy przed człowiekiem otwierają się nowe możliwości poznawcze. Jaki stosunek do tego zjawiska ma filozofia…
REFERAT: W poszukiwaniu natury i znaczenia różnych typów wzmożonej pobudliwości psychicznej / In the search of the nature and the significance of different types of overexcitability
REFERAT: W poszukiwaniu natury i znaczenia różnych typów wzmożonej pobudliwości psychicznej / In the search of the nature and the significance of different types of overexcitability Dr Katarzyna Martowska, prof. Anna Matczak (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego) [PL] W świetle teorii Kazimierza Dąbrowskiego charakterystyczną cechę osób wybitnie zdolnych stanowi wzmożona pobudliwość psychiczna (WPP). Wyróżnia się pięć jej typów przejawiających się w odmiennych…
REFERAT: Wzmożona pobudliwość psychiczna u osób uzdolnionych artystycznie – zajmujących się tańcem i śpiewem / Overexcitability in artistically talented people – dancers and singers
REFERAT: Wzmożona pobudliwość psychiczna u osób uzdolnionych artystycznie – zajmujących się tańcem i śpiewem / Overexcitability in artistically talented people – dancers and singers Malwina Zielińska, dr Katarzyna Martowska, prof. Anna Matczak (Uniwersytet Stefana Kardynała Wyszyńskiego) [PL] Wzmożona pobudliwość psychiczna uważana jest za cechę charakteryzującą osoby wybitnie uzdolnione. Można jednak sądzić, że poszczególne rodzaje zdolności wiążą się z odmiennymi typami pobudliwości…