Podobne wpisy
REFERAT: Rozwój osoby ku wyższym wartościom profilaktyką patologii społecznych / The development of the person to higher values as social pathology prophylaxis
REFERAT: Rozwój osoby ku wyższym wartościom profilaktyką patologii społecznych / The development of the person to higher values as social pathology prophylaxis Ks. prof. Czesław Cekiera (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) [PL] Rozwój osoby zmierzający w kierunku realizacji wyższych wartości w kontekście profilaktyki patologii społecznych, zostanie przedstawiony w trzech wymiarach. Pierwszy obejmuje charakterystykę trudu istnienia i rozwoju osoby w aspekcie patologii społecznych. Drugi…
REFERAT: Standardy WHO edukacji seksualnej w Europie a zagrożenia rozwoju dzieci i młodzieży w świetle koncepcji Kazimierza Dąbrowskiego / WHO’s Standards of Sexual Education in Europe as Threats of Children’s and Teenagers’ Development in View of Kazimierz Dąbrowski Theory
REFERAT: Standardy WHO edukacji seksualnej w Europie a zagrożenia rozwoju dzieci i młodzieży w świetle koncepcji Kazimierza Dąbrowskiego / WHO’s Standards of Sexual Education in Europe as Threats of Children’s and Teenagers’ Development in View of Kazimierz Dąbrowski Theory Dr Jagoda Stompór-Świderska (Uniwersytet Wrocławski) [PL] W 2012 r. w Polsce ukazały się standardy WHO dotyczące edukacji seksualnej dzieci i młodzieży adresowane do całej Europy. Standardy te zawierają…

REFERAT: O poziomach procesu rozwojowego i jego typowych wytworach / The levels of development process and its typical results
REFERAT: O poziomach procesu rozwojowego i jego typowych wytworach / The levels of development process and its typical results Dr Henryk Jarosiewicz (Uniwersytet Wrocławski) [PL] Celem artykułu jest zarysowanie relacyjnego modelu procesu rozwojowego wyjaśniającego mechanizm dezintegracji pozytywnej. Autor wyróżnia zasadnicze etapy procesu, poziomy rozwoju oraz jego wytwory, a także typowe odmiany tychże wytworów. Omawiając czynniki rozwojowe autor podkreślił komplementarny…
REFERAT: Myśl Kazimierza Dąbrowskiego w świetle filozofii nauki (Kazimierz Dąbrowski, Thomas Kuhn, Karl Popper) / Kazimierz Dabrowski’s Thought in the light of science philosophy (Kazimierz Dabrowski, Thomas Kuhn, Karl Popper)
REFERAT: Myśl Kazimierza Dąbrowskiego w świetle filozofii nauki (Kazimierz Dąbrowski, Thomas Kuhn, Karl Popper) / Kazimierz Dabrowski’s Thought in the light of science philosophy (Kazimierz Dabrowski, Thomas Kuhn, Karl Popper) Dr Anita Bonisławska (London, United Kingdom) [PL] Kryzys może stać się w życiu człowieka momentem przełomowym, kiedy przed człowiekiem otwierają się nowe możliwości poznawcze. Jaki stosunek do tego zjawiska ma filozofia…
REFERAT: Dezintegracja a twórczość – rozważania o sztuce… / Disintegration and creativity – reflections on the art …
REFERAT: Dezintegracja a twórczość – rozważania o sztuce… / Disintegration and creativity – reflections on the art … Mgr Urszula Łopuszańska, dr hab. n. med. Marta Makara-Studzińska (Uniwersytet Medyczny w Lublinie) [PL] Trudno wyobrazić sobie świat bez różnorodności kształtów, barw i kolorów, które wykreował człowiek. Najstarsze prehistoryczne malowidła ścienne sprzed 40 tys. lat p.n.e., zachowane do dziś, wskazują, że człowiek od zawsze potrzebował za pomocą sztuki…