Podobne wpisy
Romana Miller, Prof dr hab.
Romana Miller, Prof dr hab. Pedagog, prof. Uniwersytetu Gdańskiego. Zajmowała się filozoficzną i pedagogiczną problematyką wychowania etycznego oraz ogólną teorią wychowania, którą przedstawiła w pracy pod tytułem „Proces wychowania i jego wyniki”. Cele działalności R. Miller Głównie mierzenie wyników nauczania i wychowania na podstawie, których doszła do konkluzji: praca wychowawcza i planowanie opiera się na diagnozie środowiska i wychowanka. Diagnoza prowadzona w szkole pozwala uzyskiwać lepsze wyniki, a poznanie osobowości…
Michał Polański
Anna Żurek-Gałdowa, Prof. dr hab.
Anna Żurek-Gałdowa, Prof. dr hab. Profesor nauk humanistycznych. Kierownik Zakładu Psychologii Ogólnej Instytutu Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego na Wydziale Filozoficznym. Zainteresowania: pogranicza psychologii osobowości, antropologii kulturowej i filozoficznej. Źródło poniższego tekstu: Aleksandra Tokarz , Wprowadzenie do Pamięć, osobowość, osoba, Księga jubileuszowa dedykowana Profesor Annie Gałdowej Anna Gałdowa urodziła się w Krakowie 28 sierpnia 1940 roku. Studia psychologiczne na Wydziale Filozoficzno-Historycznym Uniwersytetu Jagiellońskiego odbywała…
Sal Mendaglio, PhD
Sal Mendaglio, PhD Redaktor książki Dabrowski’s Theory of Positive Disintegration Książka Dabrowski’s Theory of Positive Disintegration zawiera informacje zebrane od profesjonalistów, z których wielu znało osobiście prof. Dąbrowskiego. Czytelnik znajdzie tam różnorodne spojrzenia na TPD. Opracowanie podsumowuje badania i zastosowanie TPD oraz porównuje je z innymi teoriami osobowości i rozwoju psychologicznego. Jest to inspirujący podręcznik, który daje wgląd w teorię dezintegracji pozytywnej z wielu perspektyw.