Podobne wpisy
Piotr Bołtuć, Dr Prof. University of Illinois
Piotr Bołtuć, Dr Prof. University of Illinois fot. University of Illinois Profesor filozofii na University of Illinois w Springfield. Znał osobiście Kazimierza Dąbrowskiego. Czynnie zaangażowany w społeczność krzewiącą założenia Teorii Dezintegracji Pozytywnej. Od kilkunastu lat uczy teorii w ramach kursu „Person, Identity and Dignity” na Uniwersytecie Illinois, głównie za pośrednictwem Internetu. Wykłada też na Uniwersytecie Warszawskim.
Barbara Zakrzewska, Dr
Barbara Zakrzewska, Dr Odbywała studia doktoranckie (1964-68) w Zakładzie Higieny Psychicznej pod kierownictwem prof. K. Dąbrowskiego. Po zakończeniu studiów pracowała przez 10 lat w Zakładzie Higieny Psychicznej i Psychiatrii Dziecięcej. Kierowała tam zespołem dysleksji. Bibliografia: O dziecku dyslektycznym, Polskie Towarzystwo Higieny Psychicznej, Warszawa 1963 Koncepcja procesu reedukacji uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu (w młodszym wieku szkolnym) , WSRP 1994 Reedukacja…
Jerzy Skawroń, O. dr hab.
Jerzy Skawroń, O. dr hab. Ojciec Karmelita. Proboszcz Parafii p.w. św. Anny w Trutowie (diecezja Włocławska). 11. 06. 2009 O. dr Jerzy Skawroń O. Carm uzyskał habilitację na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Temat rozprawy habilitacyjnej: „Noc ducha i dezintegracja pozytywna” (Kraków 2007). Praca jest próbą podjęcia i pogłębienia problemu aspektu rozwoju człowieka przez „noc ciemną” św. Jana od Krzyża. W języku psychologicznym temat…
Romana Miller, Prof dr hab.
Romana Miller, Prof dr hab. Pedagog, prof. Uniwersytetu Gdańskiego. Zajmowała się filozoficzną i pedagogiczną problematyką wychowania etycznego oraz ogólną teorią wychowania, którą przedstawiła w pracy pod tytułem „Proces wychowania i jego wyniki”. Cele działalności R. Miller Głównie mierzenie wyników nauczania i wychowania na podstawie, których doszła do konkluzji: praca wychowawcza i planowanie opiera się na diagnozie środowiska i wychowanka. Diagnoza prowadzona w szkole pozwala uzyskiwać lepsze wyniki, a poznanie osobowości…
Bogdan Suchodolski, Prof. dr hab.
Bogdan Suchodolski, Prof. dr hab. ur. 27 grudnia 1903 w Sosnowcu,zm. 2 października 1992 w Konstancinie-Jeziornie Polski filozof, historyk nauki i kultury oraz pedagog, poseł na Sejm PRL IX kadencji. Był profesorem Wyższej Szkoły Higieny Psychicznej. Od 1938 był profesorem uniwersytetu we Lwowie, w latach 1946–1970 profesorem Uniwersytetu Warszawskiego, w latach 1958–1968 dyrektorem Instytutu Nauk Pedagogicznych na tym uniwersytecie. Był członkiem PAU od 1946, a od 1952 PAN. W latach 1965–1970…
