Podobne wpisy
WYKŁAD: Dąbrowskiego koncepcja pozytywnego nieprzystosowania i jej przełomowe znaczenie / Dabrowski’s theory of positive inadequacy and its groundbreaking relevance
WYKŁAD: Dąbrowskiego koncepcja pozytywnego nieprzystosowania i jej przełomowe znaczenie / Dabrowski’s theory of positive inadequacy and its groundbreaking relevance Prof. Maria Szyszkowska (Uniwersytet Warszawski, Wyższa Szkoła Menadżerska) [PL] Kazimierz Dąbrowski przełamał funkcjonujący i utrwalony nie w jednej dziedzinie naukowej pogląd, w myśl którego człowiek powinien dostosowywać się do społeczeństwa. Jest to istotny przełom w sposobie myślenia, bowiem uczony ten wprowadził pojęcie pozytywnego nieprzystosowania. Jest…
REFERAT: Wrażliwość psychiczna młodzieży / Psychic Sensitivity of the Young
REFERAT: Wrażliwość psychiczna młodzieży / Psychic Sensitivity of the Young Dr hab. Czesław Walesa, prof. WSEI (Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji), dr hab. Małgorzata Tatala (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) [PL] Dziesiąta rocznica śmierci Księdza Profesora Franciszka Leśniaka, ucznia i bliskiego współpracownika Profesora Kazimierza Dąbrowskiego, skłaniają do przybliżenia koncepcji rozwoju człowieka poprzez dezintegrację pozytywną. Rozwój w tym ujęciu dokonuje się…
REFERAT: Dezintegracja a twórczość – rozważania o sztuce… / Disintegration and creativity – reflections on the art …
REFERAT: Dezintegracja a twórczość – rozważania o sztuce… / Disintegration and creativity – reflections on the art … Mgr Urszula Łopuszańska, dr hab. n. med. Marta Makara-Studzińska (Uniwersytet Medyczny w Lublinie) [PL] Trudno wyobrazić sobie świat bez różnorodności kształtów, barw i kolorów, które wykreował człowiek. Najstarsze prehistoryczne malowidła ścienne sprzed 40 tys. lat p.n.e., zachowane do dziś, wskazują, że człowiek od zawsze potrzebował za pomocą sztuki…
REFERAT: O poziomach procesu rozwojowego i jego typowych wytworach / The levels of development process and its typical results
REFERAT: O poziomach procesu rozwojowego i jego typowych wytworach / The levels of development process and its typical results Dr Henryk Jarosiewicz (Uniwersytet Wrocławski) [PL] Celem artykułu jest zarysowanie relacyjnego modelu procesu rozwojowego wyjaśniającego mechanizm dezintegracji pozytywnej. Autor wyróżnia zasadnicze etapy procesu, poziomy rozwoju oraz jego wytwory, a także typowe odmiany tychże wytworów. Omawiając czynniki rozwojowe autor podkreślił komplementarny…
REFERAT: Procesy integracji i dezintegracji w rozwoju człowieka: zróżnicowanie poczucia jakości życia w niestabilnej sytuacji rynkowej Dąbrowskiański model rozwoju eksponuje złożoność i zróżnicowanie indywidualnych biegów życia. / The integration and disintegration processes in human development: the differentiation of the sense of quality of life in the unstable market situation Dabrowski’s development model emphasizes complexity and differentiation of individual life spans.
REFERAT: Procesy integracji i dezintegracji w rozwoju człowieka: zróżnicowanie poczucia jakości życia w niestabilnej sytuacji rynkowej Dąbrowskiański model rozwoju eksponuje złożoność i zróżnicowanie indywidualnych biegów życia. / The integration and disintegration processes in human development: the differentiation of the sense of quality of life in the unstable market situation Dabrowski’s development model emphasizes complexity and differentiation of individual life spans. Dr hab….
WYKŁAD: Pięć poziomów rozwoju moralnego według Dąbrowskiego i ich ograniczenia / Dabrowski’s Five Levels of Moral Development and its Limitations
WYKŁAD: Pięć poziomów rozwoju moralnego według Dąbrowskiego i ich ograniczenia / Dabrowski’s Five Levels of Moral Development and its Limitations Prof. Piotr Bołtuć (University of Illinois, USA) [PL] Teoria rozwoju moralnego K. Dąbrowskiego rozpatruje dezintegrację (na drugim poziomie) jako warunek sine qua non rozwoju osobowości. Poziomy: 3, 4 i 5 są osiągalne tylko na podłożu moralnego bólu i radykalnego załamania w pierwotnej integracji…