Podobne wpisy
REFERAT: Decentralizacja self a dezintegracja pozytywna / Decentralization of the “self” versus positive disintegration
REFERAT: Decentralizacja self a dezintegracja pozytywna / Decentralization of the “self” versus positive disintegration Dr Andrzej Jastrzębski OMI (Uniwersytet Adama Mickiewicza) [PL] Proces decentralizacji self wpisuje się w szerszy prąd myślowy, który jest sprzeciwem wobec wywodzącego się od Kartezjańskiego cogito paradygmatu nauki. Chodzi tu o pozytywizm, neopozytywizm, czy scjentyzm, czyli używając frazeologii Mickiewiczowskiej: „szkiełko i oko” naukowca, pewien rodzaj absolutnego, niezaangażowanego…
REFERAT: Poczucie własnej tożsamości u osób w wieku średnim w niestabilnej sytuacji życiowej w świetle K. Dąbrowskiego Teorii Dezintegracji Pozytywnej
REFERAT: Poczucie własnej tożsamości u osób w wieku średnim w niestabilnej sytuacji życiowej w świetle K. Dąbrowskiego Teorii Dezintegracji Pozytywnej Dr hab. Ewa Rzechowska, prof. KUL, mgr Małgorzata Kajda, mgr Kamila Król (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) [PL] W psychologii rozwojowej okres średniej dorosłości przedstawiany jest jako czas specyficznych przemian, które dokonują się w przestrzeni wewnętrznego środowiska psychicznego jednostki. Niestabilność rynku pracy,…
REFERAT: Ideały miłości w literaturze w świetle teorii Kazimierza Dąbrowskiego
REFERAT: Ideały miłości w literaturze w świetle teorii Kazimierza Dąbrowskiego Mgr Małgorzata Mach, mgr Anna Gucwa (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) [PL] Teoria Dezintegracji Pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego przedstawia mechanizmy rozwoju osobowości. Opisuje rolę jaką spełniają procesy integracji i dezintegracji na różnych płaszczyznach życia. Poziom rozwoju jednostki oraz zanurzone w nim osobiste problemy, trudności oraz przeżycia rzutują na to jak postrzegamy siebie i drugiego człowieka….
REFERAT: Standardy WHO edukacji seksualnej w Europie a zagrożenia rozwoju dzieci i młodzieży w świetle koncepcji Kazimierza Dąbrowskiego / WHO’s Standards of Sexual Education in Europe as Threats of Children’s and Teenagers’ Development in View of Kazimierz Dąbrowski Theory
REFERAT: Standardy WHO edukacji seksualnej w Europie a zagrożenia rozwoju dzieci i młodzieży w świetle koncepcji Kazimierza Dąbrowskiego / WHO’s Standards of Sexual Education in Europe as Threats of Children’s and Teenagers’ Development in View of Kazimierz Dąbrowski Theory Dr Jagoda Stompór-Świderska (Uniwersytet Wrocławski) [PL] W 2012 r. w Polsce ukazały się standardy WHO dotyczące edukacji seksualnej dzieci i młodzieży adresowane do całej Europy. Standardy te zawierają…
REFERAT: Zdrowie psychiczne i rozwój w ujęciu teorii dezintegracji pozytywnej z perspektywy psychologii kulturowej / Mental health and development in terms of the Positive Desintegration Theory from the perspective of cultural psychology
REFERAT: Zdrowie psychiczne i rozwój w ujęciu teorii dezintegracji pozytywnej z perspektywy psychologii kulturowej / Mental health and development in terms of the Positive Desintegration Theory from the perspective of cultural psychology Mgr Agnieszka Rolińska, dr hab. n. med. Marta Makara-Studzińska (Uniwersytet Medyczny w Lublinie) [PL] Zdrowie psychiczne w ujęciu Teorii Dezintegracji Pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego to dynamiczny proces psychiczny przejawiający się w ciągłym rozwoju…
REFERAT: Koncepcja człowieka według teorii Kazimierza Dąbrowskiego / The concept of man according to the theory of Kazimierz Dabrowski
REFERAT: Koncepcja człowieka według teorii Kazimierza Dąbrowskiego / The concept of man according to the theory of Kazimierz Dabrowski Dr hab. Czesław Walesa, prof. WSEI (Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji), dr hab. Małgorzata Tatala (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) [PL] Kazimierz Dąbrowski ujmuje człowieka całościowo, uwzględniając sferę poznania, ustosunkowania (emocje i motywacja) oraz działania, włączając w tę dziedzinę komponenty woli i decyzji. Najbardziej…