Podobne wpisy
REFERAT: Rozwój osoby ku wyższym wartościom profilaktyką patologii społecznych / The development of the person to higher values as social pathology prophylaxis
REFERAT: Rozwój osoby ku wyższym wartościom profilaktyką patologii społecznych / The development of the person to higher values as social pathology prophylaxis Ks. prof. Czesław Cekiera (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) [PL] Rozwój osoby zmierzający w kierunku realizacji wyższych wartości w kontekście profilaktyki patologii społecznych, zostanie przedstawiony w trzech wymiarach. Pierwszy obejmuje charakterystykę trudu istnienia i rozwoju osoby w aspekcie patologii społecznych. Drugi…
REFERAT: O poziomach procesu rozwojowego i jego typowych wytworach / The levels of development process and its typical results
REFERAT: O poziomach procesu rozwojowego i jego typowych wytworach / The levels of development process and its typical results Dr Henryk Jarosiewicz (Uniwersytet Wrocławski) [PL] Celem artykułu jest zarysowanie relacyjnego modelu procesu rozwojowego wyjaśniającego mechanizm dezintegracji pozytywnej. Autor wyróżnia zasadnicze etapy procesu, poziomy rozwoju oraz jego wytwory, a także typowe odmiany tychże wytworów. Omawiając czynniki rozwojowe autor podkreślił komplementarny…
I Międzynarodowe Sympozjum Naukowe Kazimierz Dąbrowski i Jego dzieło we współczesnej psychologii.
I Międzynarodowe Sympozjum Naukowe Kazimierz Dąbrowski i Jego dzieło we współczesnej psychologii. Ist International Scientific Symposium Kazimierz Dąbrowski and his work in contemporary psychology. / On the 10th anniversary of late Rev. Professor Franciszek Leśniak. Lublin – Poland, October 18-19 2013 Strona Seminarium: www.dezintegracjapozytywna.com ORGANIZATORZY: Katedra Psychologii Rozwojowej KUL Instytut Kultury Moralnej oraz Katedra Psychologii Klinicznej KUL Katedra…
REFERAT: Wybitne zdolności jako asynchronia rozwojowa / Exceptional abilities as asynchronous development
REFERAT: Wybitne zdolności jako asynchronia rozwojowa / Exceptional abilities as asynchronous development Prof. Wiesława Limont (Uniwersytet Mikołaja Kopernika) [PL] W referacie omówiono rozumienie wybitnych zdolności jako asynchronii rozwojowej. Przybliżono wybrane koncepcje nieharmonijnego rozwoju osób zdolnych: dyssynchronii rozwojowej Jean-Charles’a Terrasier’a; asynchronii rozwojowej wynikającej z teorii Kazimierza Dąbrowskiego oraz definicji przyjętej przez Columbus Group. W konkluzji wskazano, że asynchronię osób wybitnie zdolnych należy uważać…
WYKŁAD: Rozwój psychiczny twórczych nastolatków w teorii dezintegracji pozytywnej / Psychological Development of Creative Adolescents through the Theory of Positive Disintegration
WYKŁAD: Rozwój psychiczny twórczych nastolatków w teorii dezintegracji pozytywnej / Psychological Development of Creative Adolescents through the Theory of Positive Disintegration Dr Krystyna Laycraft (The Center for Chaos Studies, Canada) [PL] Celem badań było zbadanie twórczości i jej roli jako komponentu rozwoju psychicznego młodych ludzi. Dla potrzeb badań jakościowych została zastosowana fenomenologia hermeneutyczna w połączeniu z metodami narracyjnymi/biograficznymi. W procesie…
REFERAT: Wzmożona pobudliwość psychiczna u osób uzdolnionych artystycznie – zajmujących się tańcem i śpiewem / Overexcitability in artistically talented people – dancers and singers
REFERAT: Wzmożona pobudliwość psychiczna u osób uzdolnionych artystycznie – zajmujących się tańcem i śpiewem / Overexcitability in artistically talented people – dancers and singers Malwina Zielińska, dr Katarzyna Martowska, prof. Anna Matczak (Uniwersytet Stefana Kardynała Wyszyńskiego) [PL] Wzmożona pobudliwość psychiczna uważana jest za cechę charakteryzującą osoby wybitnie uzdolnione. Można jednak sądzić, że poszczególne rodzaje zdolności wiążą się z odmiennymi typami pobudliwości…