
Podobne wpisy
REFERAT: Dylematy diagnostyczne związane z nadpobudliwością psychiczną – czyli praktyka kliniczna wobec twórczych paradoksów w Teorii Dezintegracji Pozytywnej / Diagnostic dilemmas regarding overexcitability – that is clinical practice in view of creative paradoxes in the Theory of Positive Disintegration
REFERAT: Dylematy diagnostyczne związane z nadpobudliwością psychiczną – czyli praktyka kliniczna wobec twórczych paradoksów w Teorii Dezintegracji Pozytywnej / Diagnostic dilemmas regarding overexcitability – that is clinical practice in view of creative paradoxes in the Theory of Positive Disintegration Dr Zofia Paśniewska-Kuć (Uniwersytet Stefana Kardynała Wyszyńskiego, Archidiecezjalna Poradnia Katolicka) [PL] Przedmiotem referatu są kontrowersyjne tezy Teorii Dezintegracji Pozytywnej (TDP) związane…
WYKŁAD: Dąbrowskiego koncepcja pozytywnego nieprzystosowania i jej przełomowe znaczenie / Dabrowski’s theory of positive inadequacy and its groundbreaking relevance
WYKŁAD: Dąbrowskiego koncepcja pozytywnego nieprzystosowania i jej przełomowe znaczenie / Dabrowski’s theory of positive inadequacy and its groundbreaking relevance Prof. Maria Szyszkowska (Uniwersytet Warszawski, Wyższa Szkoła Menadżerska) [PL] Kazimierz Dąbrowski przełamał funkcjonujący i utrwalony nie w jednej dziedzinie naukowej pogląd, w myśl którego człowiek powinien dostosowywać się do społeczeństwa. Jest to istotny przełom w sposobie myślenia, bowiem uczony ten wprowadził pojęcie pozytywnego nieprzystosowania. Jest…
REFERAT: Rozwój osoby ku wyższym wartościom profilaktyką patologii społecznych / The development of the person to higher values as social pathology prophylaxis
REFERAT: Rozwój osoby ku wyższym wartościom profilaktyką patologii społecznych / The development of the person to higher values as social pathology prophylaxis Ks. prof. Czesław Cekiera (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) [PL] Rozwój osoby zmierzający w kierunku realizacji wyższych wartości w kontekście profilaktyki patologii społecznych, zostanie przedstawiony w trzech wymiarach. Pierwszy obejmuje charakterystykę trudu istnienia i rozwoju osoby w aspekcie patologii społecznych. Drugi…
REFERAT: Ciało człowieka jako problem dezintegracji pozytywnej / Man’s Body as a Problem of Positive Disintegration
REFERAT: Ciało człowieka jako problem dezintegracji pozytywnej / Man’s Body as a Problem of Positive Disintegration Dr Filip Maj (Heksis) [PL] Tekst jest próbą wstępnego zarysowania rozumienia ciała człowieka w ujęciu Kazimierza Dąbrowskiego. Punktem wyjścia są neurologiczne, psychoanalityczne, psychologiczne podstawy badań Dąbrowskiego, uwzględniając takie pojęcia jak „przekroczenie cyklu biologicznego” i „nadpobudliwości” (sensualna, psychoruchowa, emocjonalna, intelektualna i wyobrażeniowa). Pozytywna i negatywna dezintegracja funkcji…
REFERAT: Zastosowanie Teorii Dezintegracji Pozytywnej w badaniach nad religijnością / The research on religioussness in context of Positive Desitegration Theory
REFERAT: Zastosowanie Teorii Dezintegracji Pozytywnej w badaniach nad religijnością / The research on religioussness in context of Positive Desitegration Theory Dr Elżbieta Rydz (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) [PL] Większość współczesnych teorii rozwoju religijności koncentruje się na zmianach związanych z wiekiem i wywodzi się ze stadialnych koncepcji rozwoju poznawczego człowieka. Nieliczne z teorii, określane jako koncepcje/teorie nienormatywne, analizują proces zmian rozwojowych poza kontekstem…
REFERAT: Koncepcja zastosowania teorii dezintegracji pozytywnej w terapii Syndromu Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych w zakresie matematyki / The idea of using the theory of positive disintegration in therapy of Underachievement Syndrome in mathematics
REFERAT: Koncepcja zastosowania teorii dezintegracji pozytywnej w terapii Syndromu Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych w zakresie matematyki / The idea of using the theory of positive disintegration in therapy of Underachievement Syndrome in mathematics Mgr Barbara Pieronkiewicz (Uniwersytet Pedagogiczny) [PL] Nauczanie matematyki stwarza możliwość wszechstronnego kształtowania i rozwoju jednostki. Abstrakcyjny charakter przedmiotu, kształtowanie pojęć na różnych poziomach abstrakcji, logika rozumowań i precyzja języka wymagają…