
Podobne wpisy
REFERAT: Dylematy diagnostyczne związane z nadpobudliwością psychiczną – czyli praktyka kliniczna wobec twórczych paradoksów w Teorii Dezintegracji Pozytywnej / Diagnostic dilemmas regarding overexcitability – that is clinical practice in view of creative paradoxes in the Theory of Positive Disintegration
REFERAT: Dylematy diagnostyczne związane z nadpobudliwością psychiczną – czyli praktyka kliniczna wobec twórczych paradoksów w Teorii Dezintegracji Pozytywnej / Diagnostic dilemmas regarding overexcitability – that is clinical practice in view of creative paradoxes in the Theory of Positive Disintegration Dr Zofia Paśniewska-Kuć (Uniwersytet Stefana Kardynała Wyszyńskiego, Archidiecezjalna Poradnia Katolicka) [PL] Przedmiotem referatu są kontrowersyjne tezy Teorii Dezintegracji Pozytywnej (TDP) związane…
REFERAT: Interdyscyplinarna tożsamość naukowa w świetle koncepcji Dezintegracji Pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego / Interdisciplinary scientific identity from positive disintegration perspective of Kazimierz Dabrowski
REFERAT: Interdyscyplinarna tożsamość naukowa w świetle koncepcji Dezintegracji Pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego / Interdisciplinary scientific identity from positive disintegration perspective of Kazimierz Dabrowski Mgr Michał Polański (Szkoła Główna Handlowa) [PL] Celem niniejszego referatu jest podsumowane wysiłków autora związanych z tworzeniem interdyscyplinarnej osobowości bazującej na rodowodzie intelektualnym lokującym się na styku psychologii i nauk ekonomicznych. Autor jako psycholog i ekonomista miał do czynienia…
WYKŁAD: Rozwój psychiczny twórczych nastolatków w teorii dezintegracji pozytywnej / Psychological Development of Creative Adolescents through the Theory of Positive Disintegration
WYKŁAD: Rozwój psychiczny twórczych nastolatków w teorii dezintegracji pozytywnej / Psychological Development of Creative Adolescents through the Theory of Positive Disintegration Dr Krystyna Laycraft (The Center for Chaos Studies, Canada) [PL] Celem badań było zbadanie twórczości i jej roli jako komponentu rozwoju psychicznego młodych ludzi. Dla potrzeb badań jakościowych została zastosowana fenomenologia hermeneutyczna w połączeniu z metodami narracyjnymi/biograficznymi. W procesie…
REFERAT: Poziomy rozwoju miłości w Teorii Dezintegracji Pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego. Studium przypadku / The levels of love development in Theory of Positive Disintegration Kazimierz Dąbrowski. Case Study
REFERAT: Poziomy rozwoju miłości w Teorii Dezintegracji Pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego. Studium przypadku / The levels of love development in Theory of Positive Disintegration Kazimierz Dąbrowski. Case Study Dr Anna Jarmołowska (Uniwersytet Gdański) [PL] Celem przeprowadzonych badań była próba zastosowania terminów Teorii Dezintegracji Pozytywnej do ujęcia dynamiki procesu rozwoju miłości i kształtowania się instynktu seksualnego w życiu człowieka. Rozwój miłości, relacje…
REFERAT: „Uniwersalna” psychologia zachodnia a psychologie „lokalne”. Implikacje kulturowych źródeł teorii rozwoju moralno emocjonalnego Kazimierza Dąbrowskiego / „Universal” Western, and indigenous psychologies. The implications of the cultural sources of Kazimierz Dabrowski theory of moral/emotional development
REFERAT: „Uniwersalna” psychologia zachodnia a psychologie „lokalne”. Implikacje kulturowych źródeł teorii rozwoju moralno emocjonalnego Kazimierza Dąbrowskiego / „Universal” Western, and indigenous psychologies. The implications of the cultural sources of Kazimierz Dabrowski theory of moral/emotional development Dr Ewa Hyży (Uniwersytet Medyczny Łódź) [PL] W swym wystąpieniu chcę poruszyć kwestie stosunkowo nowego podejścia do oceny prawomocności i adekwatności teorii psychologicznych. Postmodernizm…
WYKŁAD: Osobowość, rozwój i twórczość / Personality, development and creativity
WYKŁAD: Osobowość, rozwój i twórczość / Personality, development and creativity Dr hab. Tadeusz Kobierzycki, prof. UMFCh (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) [PL] Kazimierz Dąbrowski (1902-1980) umieścił uzdolnienia pomiędzy zainteresowaniami i talentami. Weryfikował je za pomocą pojęć zdrowia i choroby psychicznej. Talent w ramach teorii dezintegracji pozytywnej można rozumieć jako rodzaj jaźni, która scala poznanie (zmysłowe i uczuciowe, wyobrażeniowe i ruchowe) za pomocą intelektu i woli. W swoim wystąpieniu przedstawiam…