
Podobne wpisy
I Międzynarodowe Sympozjum Naukowe Kazimierz Dąbrowski i Jego dzieło we współczesnej psychologii.
I Międzynarodowe Sympozjum Naukowe Kazimierz Dąbrowski i Jego dzieło we współczesnej psychologii. Ist International Scientific Symposium Kazimierz Dąbrowski and his work in contemporary psychology. / On the 10th anniversary of late Rev. Professor Franciszek Leśniak. Lublin – Poland, October 18-19 2013 Strona Seminarium: www.dezintegracjapozytywna.com ORGANIZATORZY: Katedra Psychologii Rozwojowej KUL Instytut Kultury Moralnej oraz Katedra Psychologii Klinicznej KUL Katedra…
REFERAT: Wszechstronny rozwój jednostki w społeczeństwie demokratycznym. Związek teorii dezintegracji pozytywnej z koncepcją demokracji Gustawa Radbrucha / The Multilevel Personal Development in the Democratic society. The Synthesis of the Kazimierz Dabrowski Theory of Positive Disintegration and the Gustav Radbruch’s Concept of Democracy
REFERAT: Wszechstronny rozwój jednostki w społeczeństwie demokratycznym. Związek teorii dezintegracji pozytywnej z koncepcją demokracji Gustawa Radbrucha / The Multilevel Personal Development in the Democratic society. The Synthesis of the Kazimierz Dabrowski Theory of Positive Disintegration and the Gustav Radbruch’s Concept of Democracy Dr Nataliya Chapliy, mgr Marek Woch (Uniwersytet Warszawski, Wyższa Szkoła Menadżerska) [PL] Referat nakreśla filozoficzno-prawną koncepcję demokracji…
REFERAT: Decentralizacja self a dezintegracja pozytywna / Decentralization of the “self” versus positive disintegration
REFERAT: Decentralizacja self a dezintegracja pozytywna / Decentralization of the “self” versus positive disintegration Dr Andrzej Jastrzębski OMI (Uniwersytet Adama Mickiewicza) [PL] Proces decentralizacji self wpisuje się w szerszy prąd myślowy, który jest sprzeciwem wobec wywodzącego się od Kartezjańskiego cogito paradygmatu nauki. Chodzi tu o pozytywizm, neopozytywizm, czy scjentyzm, czyli używając frazeologii Mickiewiczowskiej: „szkiełko i oko” naukowca, pewien rodzaj absolutnego, niezaangażowanego…
REFERAT: Co jest a co nie jest patologią? Zdrowie psychiczne w ujęciu rozwojowym / What is and what is not pathological? Mental health from a developmental perspective
REFERAT: Co jest a co nie jest patologią? Zdrowie psychiczne w ujęciu rozwojowym / What is and what is not pathological? Mental health from a developmental perspective Dr Anna Mróz (Uniwersytet Zielonogórski) [PL] Kazimierz Dąbrowski proponuje definicję zdrowia psychicznego osadzoną w kontekście wielopoziomowego rozwoju i powiązaną ze zdolnością do osiągania dojrzałości osobowej. Jest to idea bardzo inspirująca i bogata w konsekwencje. Jedną z nich jest nowy sposób rozumienia…
REFERAT: Koncepcja człowieka według teorii Kazimierza Dąbrowskiego / The concept of man according to the theory of Kazimierz Dabrowski
REFERAT: Koncepcja człowieka według teorii Kazimierza Dąbrowskiego / The concept of man according to the theory of Kazimierz Dabrowski Dr hab. Czesław Walesa, prof. WSEI (Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji), dr hab. Małgorzata Tatala (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) [PL] Kazimierz Dąbrowski ujmuje człowieka całościowo, uwzględniając sferę poznania, ustosunkowania (emocje i motywacja) oraz działania, włączając w tę dziedzinę komponenty woli i decyzji. Najbardziej…
REFERAT: Wybitne zdolności jako asynchronia rozwojowa / Exceptional abilities as asynchronous development
REFERAT: Wybitne zdolności jako asynchronia rozwojowa / Exceptional abilities as asynchronous development Prof. Wiesława Limont (Uniwersytet Mikołaja Kopernika) [PL] W referacie omówiono rozumienie wybitnych zdolności jako asynchronii rozwojowej. Przybliżono wybrane koncepcje nieharmonijnego rozwoju osób zdolnych: dyssynchronii rozwojowej Jean-Charles’a Terrasier’a; asynchronii rozwojowej wynikającej z teorii Kazimierza Dąbrowskiego oraz definicji przyjętej przez Columbus Group. W konkluzji wskazano, że asynchronię osób wybitnie zdolnych należy uważać…